klik untuk lebih hebat!!

Sabtu, 30 Jun 2012

KITA MAKIN KE DEPAN

Assalamualaikum..

Hewhewhew,lama betul tidak masuk kat sini.Adake pembaca blogg ini?Ayat  tidak mahu skema sesangat ,ok!Mesti,korang bagi pembaca lelaki tengok kat perut  ;-).Orang lelaki bila kedepan,perutlah yang maju dulu.Bukan nak cakap pasal perut,ok..

Sejak dalam perut(duk dalam perut 9@10 bulan),lepastu lahir,jadi kanak-kanak,remaja ,dewasa,tua lepastu kita meninggal.

Sedar tak sedar,apa yang kita kecapi,usaha...kejar ilmu,pangkat,duit ,itu semua makan bertahun-tahun.
Kadang-kadang kita tak perasan yang kita ni makin hampir ke penghujungnya.Ada yang sedar,ada yang tak:-(. Bila kita kejar,kejar kita dapat.Ada yang tak.Dapat tak dapat,kita haruslah syukur.Bila ada rezeki lebih,kan bagus kita buat makan-makan..;-) orangpun ingat kat kita..

Ada duit,kenalah tunaikan zakat,jangan ngelat..kan tak berkat hidup.Tapi orangni makin bijak.Upah orang tua,kanak-kanak jadi peminta sedekah.Kadang-kadang peminta sedekah ni dia terpaksa..kita yang tak jadi macamni haruslah syukur tuhan masih memberikan kita rezeki tanpa perlu jadi orang suruhan

Itu baru kat dunia,akhirat masih belum kita persiapkan diri dengan amal.Saya juga kadang-kadang lalai.Masa muda nilah kita nak belajar agama,bila tua-tua nak berjalan pun orang tolong pimpimkan.Bukannya masa muda kita enjoy,nanti tua-tua barulah belajar.Itu salah,ajal maut tak kenal usia..
Takut bila baca kisah bahwa,malaikat maut jenguk kita 70 kali sehari..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan